חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה עושים עם התקפי שיעול בלילה?



הלילה הגיע אבל אתם מתקשים להירדם, השיעולים הקדחתניים מונעים את השינה ואפילו אם כבר נרדמתם, ייתכן שתתעוררו בעקבות שיעול טורדני. 

התקפי שיעול בלילה הם תופעה נפוצה, בעיקר בקרב מי שסובלים מזיהומים וירליים, אך השיעולים הליליים עשויים להימשך שבועות ארוכים גם לאחר ההחלמה מצינון או שפעת. כל עוד לא מדובר בדלקת ראות או קשיי נשימה שדורשים טיפול רפואי, חשוב לנסות להפחית את השיעול בדרכים שונים כדי לישון טוב יותר בלילה.

שנת לילה איכותית חיונית לתפקוד וחוסר שינה, בין אם נגרם משיעול או מכל גורם אחר ועשוי להוביל לבעיות ריכוז ואף להחליש את המערכת החיסונית.

השיעול מחמיר בשעות הלילה עם השינוי במנח הגוף. שיעול בלילה בשכיבה הוא תופעה ידועה הנגרמת מכך שכאשר שוכבים, הריר יכול לטפטף במורד האחורי של הגרון ולהפעיל את רפלקס השיעול. אומנם פעולת השיעול מסייעת בניקוי הגרון ודרכי הנשימה ומטרתו להיפטר מגירויים מטרידים, אבל הוא כאמור עשוי לפגוע באיכות השינה. 

איך תוכלו להתמודד בהצלחה עם התקפי שיעול בלילה ולישון טוב יותר?

קופון הנחה מעודכן - גרינטוס

אדים, ניקיון ומה שביניהם

במהלך השינה אנחנו יוצרים יותר רוק המשפיע על יובש בגרון כך שהגרון רגיש יותר לגירויים באוויר. הפעלת מכשיר אדים במהלך השינה יכול לסייע בשמירה על לחות הגרון ולהגן עליו מפני גירויים. תוכלו גם להשתמש בטיפות שמן אקליפטוס שנחשב לשמן שפותח את נתיבי הנשימה. לטפטף מספר טיפות שמן אקליפטוס על הכרית כך שתוכלו לנשום את השמן במהלך הלילה. כמו כן, ניתן להוסיף את השמן למכשיר האדים. 

פעולה שיכולה לסייע בפירוק הגודש בחזה ובשחרור ליחה היא מקלחת חמה לפני השינהגם מפנקת, גם מרגיעה וגם יעילה. 

בכל מקרה, חשוב להימנע מגירויים ככל שניתן כמו אבק ואלרגנים למיניהם שעשויים להחמיר את עוצמת השיעול. הימנעו מעישון, אווררו היטב את החללים, בצעו ניקוי יסודי במיוחד בשאיבת אבק. ניתן להשתמש במטהרי אוויר טבעיים. כמובן שכל מקרה לגופו ויש להיוועץ עם רופא, כי במידה והנכם סובלים מאסטמה פעולות מאין אלה עשויות רק להחמיר את המצב. 

משנה מקום, משנה שיעול

המנח של הגוף משפיע על השיעול הלילי וכדאי לשקול שינוי מיקום. כאשר אנחנו שוכבים, כוח הכבידה מושך את הריר במעברי האף למטה לגרון. נסו ליצור מעין מגדל של כריות כך שתוכלו לשכב בזווית של 45 מעלות או צרו כל מנח בו הראש שלכם מורם. 

אפילו אם מדובר באי נוחות זמנית, הרי שכל עוד היא לא מפריעה לשינה ומקלה על השיעול, מומלץ להמשיך בה ללילה או שניים ולבדוק אם היא עוזרת בהפחתת התקפי שיעול בלילה.

שיהיה לילה טוב ולרוויה 

חשוב מאוד להימנע ממצב של התייבשות בשעות הלילה, כי כאמור גרון יבש מוביל לתחושת עקצוץ וגרד שיכולה להגביר את השיעול. 

שמרו על רמות גבוהות של נוזלים כמו תה ירוק, מים חמים, תמצית לימון כאשר הנוזל החם מסייע בפירוק הריר בדרכי הנשימהמחקרים שונים תומכים בצריכה של דבש שנחשב לחומר אנטי דלקתי, שיכול להפחית שיעולים ליליים. לפני השינה, במיוחד אם הגרון כואב ומגורה, כדאי לגרגר מי מלח חמים שמסייעים בהסרת הריר מאחורי הגרון. שימו לב שאין לבלוע את המים המלוחים, אלא רק לגרגר אותם. אגב, צרבת עשויה להחמיר את השיעול בלילה ולכן, נסו להימנע מאלכוהול וקפאין לפחות שלוש שעות לפני השינה וכן ממאכלים שעשויים לגרום לצרבת.

נסו פורמולות המבוססות על חומרים טבעיים לוויסות השיעול הרטוב או היבש כמו סירופ לשיעול גרינטוס.

קופון הנחה מעודכן - גרינטוס

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד